From Dalboka with love … O excursie cu savoare de mare

Sunt fan declarat fructe de mare de ceva ani, nu mai e nicio noutate. Însă azi aş vrea să vă povestesc despre Dalboka. Cei care au obiceiul să poposească în Vama Veche, sunt şanse mari să ştie despre ce vorbesc. Cei care nu, well … de unde să încep?

Dalboka este fermă de midii şi restaurant din Bulgaria la vreo 40 de km de graniţa cu Vama Veche. Este unul localurile mele preferate, ever, deşi am mâncat la restaurante mult mai pretenţioase. Acest loc are însă ceva special, magic aş spune. Eu l-am descoperit acum vreo patru sau cinci ani, însă, norocul a făcut să dau peste un omuleţ care să aibă aceeaşi pasiune pentru acest tip de mâncare ca mine, asltfel că în ultimul an şi jumătate cred că l-am vizitat de vreo opt sau nouă ori. În opinia mea prea puţin, la cât de bună e mâncarea de aici, aş putea servi midii la fiecare două zile. De unde să încep să vă povestesc? Să vă spun de peisajul superb la care priveşti atunci când iei masa, este o parte importantă a poveştii, sau despre soarele care îţi mângâie faţa atunci când stai pe terasă sau ploaia de arome la care participi de la prima degustare.

Meniul este foarte variat (aproape totul e din sau cu midii, inclusiv desertul), dşi din zecile de feluri de midii, ai de unde alege. Noi luăm din fiecare, măcar o porţie şi mărturisesc că nu o dată s-a întâmplat ca ospătarul să ne întrebe dacă luăm pentru mai mulţi …well, nu,l it s just us :).

La capitolul aperitive începi cu icrele proaspete întinse pe pâinea caldă, apoi urmează cele în sos de vin, cele simple cu lămâie, midiile afumate şi cele în crustă de cocos cu sos picant. Deliciul abia începe, deorece festinul continuă cu midiile în sos picant la tigaie, midiile Burgas cu orez, sărmăluţe în foi de viţă cu midii şi sos de iaurt cu verdeaţă, midii trase la tigaie and so on … stinse cu un roze Santa Sarah (local) sau o Kameniţa rece. Ca preţ e foarte accesibil. Un astfel de festin cu multe feluri comandate (aporximativ 9, 10) costă undeva la 200 de lei pentru 2 persoane. Doamne câte amintiri frumoase am de aici. Chiar şi acum când scriu, îmi plouă în gură, deşi au trecut doar două zile de când am fost în vizită. Pozele vor vorbi de la sine, aşa că nu mai e nevoie să spun mai mult …

20151129_145026-01

20151129_144149-01

20151129_144246-01
midii simple cu lămâie

20151129_145017-01

20151129_144207-01
sărmăluţe în foi de viţă cu midii
20151129_144309-01
tigaie picantă de midii
20151129_145020-01
midii pe grătar, midii în crustă de cocos şi midii afumate

 

dalboka.jpg
Dalboka, poză: google.com
2014-12-12 21.21.13-01
Me and luv 🙂

 

 

 

Leave a comment